+421 901 701 704
Váš košík je prázdny

6 dôvodov prečo sú plagáty stále trendy

 

Plagáty.

 

Sú tu s nami už desiatky, dokonca stáročia a stále nám majú čo povedať. Vedia zaujať. A napriek obrovskej digitalizácii v priebehu uplynulých rokov nás vedia osloviť. Strhnúť. Prinútiť rozmýšľať, cítiť, chcieť, túžiť. Svoju funkciu si dnes plnia rovnako dobre ako vo svojich počiatkoch.

 

Plagáty sú skvelé a sú oveľa viac než len bonus v tínedžerských časopisoch, ktorými si oblepíte detskú izbu.

 

Boli, sú a budú…

Plagáty boli jednou z prvých foriem reklamy a ako médium vizuálnej komunikácie sa začali rozvíjať začiatkom 19. storočia.

 

Plagáty sú zodpovedné za moderný grafický dizajn a typografiu.

 

Predstavujú nástroj, ktorý môže fungovať len vtedy, ak je pochopený, čitateľný a viditeľný aj na diaľku. Táto potreba viedla k rozvoju modernej typografie a princípov grafického dizajnu.

 

Mnohé zo vtedajších novo-vyvinutých princípov sú tak nadčasové, že veľa klasických plagátov z 80. a 90. rokov 19. storočia pôsobia stále súčasne a moderne v porovnaní s mnohými aktuálnymi návrhmi.

 

Boli najrozšírenejším reklamným médiom pred rozhlasom a televíziou.

 

Rozkvet plagátov prišiel v čase modernej doby tesne okolo zavedenia elektriny, ale predtým, ako rádio a televízia umožnili skutočnú masovú reklamu. Plagáty nevyžadovali elektrinu na odovzdanie správy, čo bola vtedy obrovská výhoda.

 

Prečo práve plagát?

Ak vás to k plagátom doteraz netiahlo, tu je ešte niekoľko dôvodov, prečo by malo.

 

1 Všestrannosť

2 Cenová dostupnosť

3 Viditeľnosť

4 Prispôsobivosť

5 Asociácie

6 Výzva do akcie

 

1 Všestrannosť

Plagáty môžu byť použité rozmanito. Tešia sa veľkej obľube naprieč desaťročiami aj vďaka svojej širokej využiteľnosti na rôzne účely a všestrannosti.

Typov plagátov je obrovské množstvo, populárne sú najmä reklamné, cestovateľské, statement plagáty, motivačné, dekoračné, eventové, informačné, či dokonca výskumné.

 

2 Cenová dostupnosť

Jednou z kľúčových výhod plagátovej reklamy je jej nákladová efektívnosť. Vytváranie, tlač a inštalácia plagátov je relatívne lacná a ich umiestnenie je možné využívať dlho. To umožňuje firmám osloviť široké publikum za oveľa nižšie náklady ako iné formy reklamy, napríklad rádio alebo televízia.

 

Ďalšou výhodou je, že ide o jednorazovú investíciu. Na rozdiel od iných foriem reklamy, ako je napríklad platba za kliknutie alebo marketing na sociálnych sieťach, ktoré si vyžadujú priebežné platby, za plagátovú reklamu sa platí jednorazovo spoločnosti na výrobu plagátov alebo tlačiarenským firmám.

 

 

VEDELI STE, ŽE…

v našej tlačiarni ponúkame tlač interiérových aj exteriérových plagátov väčších rozmerov? Materiály, ktoré používame sú kvalitné, vysokoodolné a neroztrhnuteľné, čím je zabezpečená ich dlhá životnosť.

 

 

3 Viditeľnosť

Marketéri a tlačiari chápu silu dobre umiestneného plagátu. Či už inzerujete produkt alebo službu, plagát na správnom mieste môže upútať pozornosť potenciálnych zákazníkov.

 

Plagáty môžu byť vystavené na rôznych miestach vrátane vonkajších priestorov, v nákupných centrách, staniciach vlakov, autobusov a iných verejných priestoroch. Strategické umiestnenie plagátov môže zvýšiť šance na oslovenie cieľovej skupiny.

 

To, že plagáty viditeľne pútajú pozornosť a spestrujú prostredie, v ktorom sa nachádzajú je tiež dôvodom, prečo sa v súčasnosti často používajú aj na dekoráciu interiérov v domácnostiach.

 

4 Prispôsobivosť

Plagáty dopomáhajú posunúť správu, ktorú chcete poslať cieľovému publiku. Sú vysoko prispôsobivé a rozmanité.

 

Ak ide o navrhovanie a vytváranie plagátov, možnosti sú vďaka digitálnym zdrojom takmer nekonečné. Od veľkých nadpisov až po menší text, ktorý priťahuje ľudí bližšie, od jemných zemitých farieb až po výrazné, pútavé vzory.

To všetko sa zmestí do one pager-u, ktorý môže byť menších, ale i väčších rozmerov, čo je ďalšou obrovskou devízou plagátov.

 

Menšie plagáty možno umiestniť do obmedzených priestorov bez toho, aby stratili svoju výpovednú hodnotu, posolstvo. Naopak plagáty väčších rozmerov poskytujú viac miesta na zaujímavý dizajn a môžu mať väčší vizuálny vplyv a viac upútať pozornosť.

 

MALI BY STE EŠTE VEDIEŤ,

že ak sa povie plagát, väčšinou si predstavíme štandardnú veľkosť formátu A4.  Avšak možností u nás v Sepiatlači je ďaleko viac. Ponúkame rôzne veľkosti plagátov, v ponuke u nás nájdete napríklad aj formáty A2, A1, A0, no veľkosť si môžete navoliť aj podľa vlastných preferencií.

 

 

5 Asociácia

V porovnaní s prezeraním produktov alebo služieb cez iné typy reklamy, je plagátová reklama vo výhode, pretože jej dosah na publikum je vyšší a dôveryhodnejší. Zdá sa, že na plagátových informáciách je niečo, čo náš mozog viac baví a vie ľahšie spracovať.

 

Rôzne výskumy ukázali, že ľudia si s väčšou pravdepodobnosťou vybavia reklamu, ktorú videli na plagáte, najmä ak je tam napísané niečo, čo si vyžaduje viac pozornosti.

 

 

6 Výzva do akcie (tzv. Call to action)

Plagáty sú skvelý nástroj, ktorý sa používa na rôzne kampane. Hoci majú dlhú históriu, zostávajú relevantnou a hodnotnou formou reklamy aj v súčasnej digitálnej ére.

 

Umožňujú využiť príležitosť na maximum vytvorením jasnej a priamej výzvy do akcie pre svoje publikum, ako napríklad „Kúpte teraz!“, „Zarezervujte si ešte dnes!“, „Použite náš zľavový kód!“, „Poďte voliť!“ a množstvo iných výziev, ktorými nabádajú zapojenie publika.

 

Ak sa vrátime v čase, nemôžeme opomenúť aj ich využitie na propagáciu rôznych politických strán, nábor vojakov, reklamu produktov, či šírenie myšlienok širokej verejnosti.

 

_____________________________________________________

James Montgomery Flagg, Uncle Sam, 1917

 

 

 

Väčšinou ide o jednostránky, tzv. one pagre. Sú stručné a jasné. Avšak dokonale navrhnuté tak, aby vám skočili do myšlienok ak práve kráčate do práce a váš pohľad padne práve na jeden z mnohých. Pôsobia podprahovo, rýchlo a pútavo a preto sú také efektívne, stále žiadané a stále využívané.

Ďalšie články